LA IMPORTÀNCIA DELS BLOCS EN POLÍTICA
Just abans de començar la campanya electoral vaig tenir l’oportunitat de participar en una taula rodona al Congrés e-democracy sobre els blocs i les NNTT en general a la política.
Entre els participants estava l’ara famós Uriel Beltran d’ERC, que molt em temo que tenia clar de què volia parlar, però no a QUI havia de parlar, perquè entre un munt d’informàtics va criticar les NNTT per “mercantilitzar” la política i va demanar el retorn als Ateneus!!! D’això en dic forces de progrés!!! La gent es va quedar al·lucinada. En fi, que a ERC li espera un futur ple d’expectatives.
Jo vaig dir moltes coses, però la principal té a veure amb la necessitat de tenir molt clar que el bloc es un NOU CANAL DE COMUNICACIÓ, i que com a tal, s’ha de tenir ben present el PÚBLIC O TARGET al que t’adreces i sobretot el REGISTRE que fas servir per arribar al públic. Sinó tens clar això, millor no el facis.
Els holandesos Boogers i Voerman són els únics que han estudiat el perfil del blogger interessat en blocs polítics a Europa: el 75% són menors de 35 anys, el 70% homes (dada preocupant però que espero que no vulguin resoldre els progres amb restriccions a l’ús fins arribar a la quota paritària)
I finalment dades curioses: el 60% busquen blocs afins ideològicament, el 26% van a blocs contraris, bé per entrar en debat o bé per fer una mica la guitza, i un valuós 14% són usuaris ideològicament asèptics.
Vistes aquestes dades, estaran abocats al fracàs tots els blocs que no tinguin ben present el que el blogger, majoritàriament jove espera: alt contingut ideològic sense consignes tipus Telenotícies i possibilitat real d’interactuar amb l’autor del bloc. En canvi triunfaran els blocs que responguin a la filosofia d’allò que Popper va definir com “la batalla pacífica de les idees”
La gent poc intel·ligent es consola pensant que el Bush va arrasar en la seva reelecció perquè un munt de fanàtics evangelistes del Midwest van anar a votar com si fossin una versió cristiana dels Màrtirs d’Al-Aqsa.
Aquesta gent el que no sap és que aquests suposadament rucs i fanàtics grangers de 60 anys i els seus fills dominen molt millor les NNTT que els seus ídols, com el moderat i modern Rubianes, que amb prou feines és capaç de mantenir una mínima educació en un Plató de televisió (això sí, els joves de la JSC amb samarretes seves, que és un gran referent intel·lectual en l’educació per a la ciutadania)
Doncs bé, en una societat sense infoexclusió com l’americana, la xarxa del blocs que va dissenyar Karl Rove va ser fonamental en la victòria aclaparadora de Bush. La gent va poder dir la seva més enllà dels missatges televisius i els pesats dels actors rondinant tot el dia per l’Irak.
Tot i que a Catalunya anem per la vida de moderns i de cosmopolites, el percentatge de persones que fan servir habitualment les NNTT no arriba al 50%. Però això suposo que canviarà (substitució de Montilla mediante) i aleshores tenir una bona xarxa de blocs políticament sòlids serà fonamental en unes eleccions per intercanviar idees amb la gent i no basar la teva campanya en fer-se fotos somrient a l’estil Ballesteros.
3 de juliol, 2007 - 5:42 pm
Que tal Alejandro,
estava llegint el teu comentari sobre la importància dels blogs en la política i la referència que hi fas com a nous canals de comunicació.
Suposo que és per això mateix, que tant jo personalment, com moltes altres persones que des de que tinc el meu propi blog he pogut anar coneixent per la xarxa, hem fet el nostre blog, amb la intenció d’exposar la visió del món/païs/ciutat o del que sigui, evidentment cadascun sota la seva perspectiva, fet que provoca que qualsevol de nosaltres pugui entrar i replicar qualsevol comentari o noticia penjada al blog del company, i poder anar creant diferents debats que fan que la gent, els que escrivim o els que ens llegeixen, puguin veure diferents punts de vista sobre qualsevol tema.
Fins aquí bé, però quan he arribat al comentari sobre en Pepe Rubianes, fent referència suposo als comentaris que va fer al programa “el club” si no recordo malament, tens tota la raó en que el que va dir no ho va fer de la manera més educada, però tot el que va arribar a dir,hi ha molta gent que també ho pensem, suposo que perquè estem farts de que els teus companys de Madrid no parin de menysprear-nos com per exemple van fer amb el vídeo de “ciudadanos de segunda”, per posar-te algun exemple, a veure que passa ara amb l’estatut.
Per cert, no sabia que les JSC duien samarretes amb la cara del Rubianes, pensava que també eren espanyols.
Ànim amb el blog, i que canya a l’ajuntament que fa dies que no et sentim!!
3 de juliol, 2007 - 6:19 pm
Alejandro,
La Derecha made in USA desde los años 60 ha estado en la vanguardia de la tecnología y hoy en día esto se sigue viendo al dar un garbeo por los blogs americanos y también españoles: la mayoría son de jóvenes liberales o conservadores. Cuando el estado no interviene y existe Libertad la gente coopera y se desenvuelve mejor, de forma… natural. Frente a los bloggers liberales la Izquierda quiere censura y leyes que limiten la Libertad de Expresión. Me pregunto ya que lo echo de menos: ¿para cuando un Karl Rove en el PP? We need it!
Saludos desde el Campus Faes 2007,
Hurtis
3 de juliol, 2007 - 6:34 pm
Hola Hurtis,
mira el comentario que te han dajado en el saló dels Penjats seleccionando comentarios tuyos de manera tendenciosa. Está en el perfil de Jordi Roca
3 de juliol, 2007 - 6:38 pm
Ara que els mitjans de comunicació tradicionals estan molt dirigits per consignes polítiques i de grans blocs empresarials, pensoq ue els blogs -com dius- són una bona eina per tal de poder interactuar amb la ciutadania, amb la gent del carrer. I si -també amb persones que a priori passen de la política i que sense saber-ho tenen idees polítiques-.
Personalment -i no és el cas del teu blog- trobo a faltar en els blogs polítics més reflexions allunyades de les grans idees-bàsiques dels partits corresponents i -sobretot- que hi hagi interacció.
Penso que està prou bé el portal Poliblocs http://www.poliblocs.cat/, que agrupa una gran part dels blogs polítics catalans.
3 de juliol, 2007 - 6:40 pm
Oriol,
Res més lluny de la meva voluntat reobrir el debat del Rubianes (de tota manera no entenc que puguis compartir res del que va dir, ni en la forma ni el enfons)
Només comparava els ídols progres (que els progres creuen molt cultes i sofisticats, com per exemple el Rubianes, Bardem o Boris) amb els grangers del midwest, que ells caricaturitzen per ser republicans però que tenen més neurones que tot l’arbre genealògic del Pepiño Blanco. I a més llegeixen; llibres i també internet. I molt.
Sobre l’oposició, la meva teoria és fiscalitzar: quan s’equivoquin entraré. Demà passat, per ser exactes, perquè em consta que demà s’equivocaran.
3 de juliol, 2007 - 7:04 pm
Doncs jo la veritat el Rubianes el trobo molt divertit.
3 de juliol, 2007 - 9:35 pm
Això dels blogs polítics, o com s’estila ara, la “blogosfera” política, certament té coses bones respecte a altres maneres d’expressar-se. Cadascú pot tenir el seu blog i actualitzar-lo al seu lliure albir, de manera que cadascú “té el debat que vol” a la seva web perquè la modera, cosa que a les llistes de discussió (algunes, per cert, valen molt la pena) és més difícil.
Blogs n’hi ha de tot tipus, també trobem el típic blog de caràcter merament personal, com si fos una mena de “diari”. Com l’acudit del jueves de fa poc, que sortia una noia enfadada amb una vella per haver-li ficat on no li demanaven preguntant-li no sé què, i en canvi al seu fotolog hi contava tot el marro amb pèls i senyals.
Però tornant al tema dels blogs polítics, hi veig un cert perill que no es converteixin en mitjans per bombardejar amb una doctrina, tenir uns quants prosèlits de torn que aplaudeixen i algun curiós (d’aquest pobre 14% d’asèptics que comentava l’Alejandro) a qui poder enganxar. En el moment en què al blog hi apareixen sigles (no ho dic només per aquest blog, ja us en podeu imaginar de molts altres) ja fa pensar que tal vegada és una forma de tenir una veu com si fos una representació política al parlament, amb la hipoteca ideològica que això implica. I consti, per a què no hi hagi mals entesos, que tothom és absolutament lliure de posar al seu blog les sigles que vulgui.
Jo em considero d’aquest 14% -i no me’n vano, la neutralitat així a priori és també una postura molt còmoda- i desitjaria que ser d’un partit polític no fos com ser d’un equip de futbol, que te’n cau millor un que l’altre i vols que guanyi la lliga “perquè mira”.
Per tant, resumint, dintre de la blogosfera seria bo -aquest blog per exemple ho fa alguns cops- parlar més de politologia com a filosofia que de política estricta amb noms i sigles, o ja fins i tot de temes més generals (cultura, història i no les declaracions de Fulano o Mengano); o sigui, no catalogar els blogs com “els dels uns” o “els dels altres”.
Apa, no res, que ja m’he allargat prou. Que vagi bé!
3 de juliol, 2007 - 11:09 pm
Hola Alejandro y compañeros de Blog,
Adherirme al comentario acerca de la presencia femenina en este nuevo sistema/medio de comunicación.
Es evidente que si el 75% de los hombres que acuden aquí, tienen hasta 35 años, imaginamos que del 25% de mujeres o análog@s que también acuden, deben estar entre esa franja de edad.
Por esa regla de tres, ha de existir una estadística, que seguro haberla la hay, los programas de tomates, salsas rosas y demás programas de bochorno sobrio, deben ser auspiciados por un gran porcentaje de audiencia femenina similiar a ese 75% masculino en blogs. En consecuencia, y no en tono misógino, no puedo llegar a entender que algun dia las mujeres (en su mayoría, claro) se preocupen por discernir o valorar cosas como las que hacemos por aqui.
Por otro lado, uno de los motivos principales que llevan a la creación de blogs, al margen de dialogar con los demás y tratar de llegar a puntos de opinión similares, es el de “conseguir” ideológicamente a ese 14% de usuarios “asépticos”, a personas que dicen que no votan (y luego se quejan) o que no les gusta la política. No está bien decirlo, pero todo el mundo sabe acerca de esa posibilidad; es como un voto por correo, parece que no exista pero está ahí, y es necesario dedicarle un esfuerzo para tratar de conseguirlo.
La gente quiere leer sin que le rebatan, y luego valorar. Es como el que entra a una tienda a comprarse ropa y no le gusta que le entre el pesado vendedor; quiere mirar, opinar y luego decidirse votando o yéndose.
Respecto del comentario de Oriol, añadir que debería saber la alarmante diferencia existente entre PSOE y PSC, como por ejemplo también entre el Partido Socialista de Aragón y el PSC.
Y digo alarmante diferencia, porque me cuesta creer que puritanos de casta, esto es, inmigrantes que son socialistas de otras regiones venidos a Cataluña, sigan votando al PSC creyendo que lo hacen al PSOE, creyendo que es lo mismo. De hecho hace poco se marcó un tenso debate (eso de llamar crisis, me resulta tal vanal) por parte de Pepiño Blanco, como diría el amigo Arranz, y la cúpula dirigente socialista catalana.
Es tan rídicula la posición del PSC en Cataluña con respecto a algunos temas, como por ejemplo su defensa del nacionalismo (Maragall en no se qué país con la selección regional de Hockey Patines) que no llego a entender como gente de aquí venida de fuera cree que está votando al Sr. Rodríguez.
Rubianes merece el mismo (mi) tiempo que el de recordar los años en que yo acudí al teatro a verle, desconocedor de sus gracias malignas. Por cierto… cuando iba a verle al teatro gobernaba Aznar´…. así que… si tal es su odio popular o a la derecha española… ¿porqué no se hizo eco de ello en aquél momento?
Dejo un comentario aqui de un periodista venido a menos llamado Sergi Mas (os sonará, excompañero de Alfono Arús, y de El Informal), que transcribe que en época de Aznar no existió represión a la libertad informativa y donde el respeto imperava. Ahora con la caja de pandora abierta, solo quedan por llegar … más Rubianes.
link del comentario de Sergi Mas:
http://hemeroteca.e-noticies.com/edicio-1876/opinions/ad%e9u-tele5-25773.html
—-
Camarero… el mejor Bourbon de Texas
3 de juliol, 2007 - 11:17 pm
Hi tant, això dels blogs es veu que es l’emblema estrella de les NNTT(noves tecnologies) en lo que a mitjans de comunicació de masses ( o no de masses) es refereix. Tant es així que no m’he pogut estar i he obert el meu blog, perquè crec que es imprescindibble saber moure’s en aquest mundillo de les NNTT(que modernes les sigles). No voldría fer propaganda indeguda aprofitant el tirón del blog de l’Alejandro però el citaré si això ha de contribuir a enriquir el meu pensament i de pas tota la blogosfera.(www.petitliberal.blogspot.com) Els que ja haveu llegit comentaris meus, ja deuen saber vagament de quin peu calço i per on van els meus tiros.
3 de juliol, 2007 - 11:32 pm
Hola petit,
a partir d’ara tindràs un nou seguidor del teu bloc.´`Anims i a cuidar-lo!!!
3 de juliol, 2007 - 11:35 pm
Hola Quique,
no sabía que habías abierto un blog. Además es bueno. En la red vamos a ganar el futuro.
3 de juliol, 2007 - 11:41 pm
Hola Tondo,
Si jo també el trobès divertit no tindria cap problema per reconèixer-ho. Hi han molts humoristes d’esquerres boníssims, aquest no és el problema.
Trobo que el Rubianes fa temps que s’ha quedat sense idees i només sap dir paraulotes a les entrevistes fent-se el transgressor.
Però escolta, si t’agrada res a dir, és qüestió de gustos…
Jo no parlo del Rubianes només pel tema aquell de la “puta Espanya” simplement buscava un paio adorat pels progres i que fos ruc per comparar-lo amb els grangers dels USA i mira, m’ha vingut al cap el Rubianes.
Per cert, m’ha agradat molt la teva defensa de la llibertat d’expressió sobre l’amic Hurtis. Ningú no pot negar que té “ramalazos” de geni. Quan relaciona les JERC amb Terra Lliure però després diu que les JSC “me caen mucho peor” fa gala d’una ironia única.
4 de juliol, 2007 - 7:35 am
Hola De la Torre, no sé on veus la “alarmant diferència” entre PSOE i PSC, si tant alarmant fos, potser es dedicarien a defensar Catalunya com cal, i no a callar quan els de MAdrid els hi diuen.
Trobo molt fort això que estàs dient en serio, no se com algu encara es pot pensar que el president de la Genaralitt, que només cal verure’l, es dedica a defensar-nos, però si ni tan sols parla!el sens dir alguna cosa? opinar sobre algun tema? aquest l’únic que va a fer és a cobrar a final de mes i ja s’apanyaran els catalans.
Per mi un president de la Generalitat ha de ser una persona que defensi a mort els interessos de Catalunya, i no una persona que estigui supetidata a altres persones que ni tan sols són de Catalunya. Que sabràn ells el que volem, i torno a insistir, PSC = PSOE, i si us plau, no ho tornis a disctuir això!
4 de juliol, 2007 - 11:02 am
Hola Marc,
Tens raó quan dius que les sigles polítiques desvirtuen un bloc, però també et dic que sense aquestes sigles a mi no em visitaria ningú: missió meva és després no convertir el bloc en un espai “sólo apto para convencidos” i sí en un espai on tothom s’hi senti a gust per opinar.
4 de juliol, 2007 - 12:52 pm
Marc, si entres al meu bloc veuràs que m’identifiquen unes sigles, no obstant, aquestes sigles són criticades quan ho considero convenient i reconegudes quan ho considero necessari.
Oriol, Montilla és un lastre per Catalunya. El curiós és que des de totes les formacions s’ens ha dit que el PP és un partit anticatalà. Doncs ves per on que el sol fet de tenir un president nascut a Vilanova i la Geltrú (Piqué) ja seria molt més positiu per Catalunya que aquest cordobès que ens governa.
4 de juliol, 2007 - 9:35 pm
Estic al•lucinant amb els blogs. No sabia que tindria tant d’èxit, a més puc escriure les meves reflexions i compartir-les o debatre-les amb tothom, no tinc perquè estar jo en possessió de la veritat. M’agrada també perquè habitualment la gent es correcta en els comentaris i molts cops també en la discrepància amb altres pots aprendre coses.
De la Torre t’aniré seguint, petit liberal benvingut a aquest mon blocaire. als demés ja sabeu que us segueixo amb assiduïtat
4 de juliol, 2007 - 9:36 pm
jejeje perc cert jo dec ser un especimen especial, em surto de la mitja, jejeje tinc més de 35 anys. però em sento molt molt jove i des de que soc blocaire encara més
5 de juliol, 2007 - 1:20 am
Alejandro, m’he pres la llibertat de linkar-te, aixi expandiré els meus tentacles en el món de la blogosfera. jeje
5 de juliol, 2007 - 3:59 pm
Alejandro,
A mí el Rubianes em fa venir basques, com me les faria una bossa de brossa podrida. Però el dret de dir “puta españa” el té.
Els teus estimats Estats Units van fer història quan van admetre que es pot cremar la bandera de barres i estrelles perquè forma part de la llibertat d’expressió. Així és la cosa.
5 de juliol, 2007 - 8:30 pm
Claro Alejandro, nosotros tenemos ramalzos etarras, no?… xd….
Por cierto si cada vez que usas las siglas de la JSC te cobraramos tu sueldo de regidor se nos permitiría hacer más campañas… que te pasa con la JSC lo que a Franco con la Masoneria… todo el día nos tienes en la boca (perdón teclado)…
Para los lectores: Aunque parezca mentira Alejandro F. me cae muy bien, todo y las formas y momento en el que nos conocimos… (que recuerdos Alejandro). Considero que es uno de los políticos mejor preparados y más íntegros de Tarragona, y a nivel de su partido estoy seguro que es el perfil de futuro, con más futuro, valga la redundancia. Muchos políticos de Tarragona podrían aprender cosas de el como la transparencia a la hora de exponer sus posiciones políticas (con las que no coincido casi nunca). Como no podia ser perfecto, es pro-capitalista, cree en la economia liberal, y es conservador en cuanto a temas de fe etc… y del PP. Sino fuera por esto hasta lo votaría…
Por supuesto es el mejor político con diferencia de la oposición en Tarragona, le da mil patadas al resto… y estoy seguro que nos va a dar caña en muchos temas, espero que tb trabaje en positivo y mejore propuestas nuestras que considere buenas.
Y a reconocer su labor en este blog, es el único candidato que lo sigue actualizando y permite comentarios con total libertad, y eso a la larga le ha de recompensar… pues permite que la gente lo vea más cercano.
Ves tu te metes con mi organización y yo te tiro flores, luego dirás que los de izquierdas somos rencorosos y mala gente…
Salud…
5 de juliol, 2007 - 11:08 pm
Benvolgut Ernesto Cada,
Crec que no has acabt d’entendre la raó per la qual parlo del Rubianes. No és per la seva polèmica, insisteixo, sinó pel fet que és el típic “rustoll” maleducat admirat pels progres; els mateixos progres que després s’atreveixen a titllar d’incults i paletos els votants de Bush, que, com intentava explicar, resulta que són gent molt més preparada que el Rubianes, Bardems i companyia.
5 de juliol, 2007 - 11:13 pm
Amigo tocayo Caballero,
Independientemente de la ideología que tengas (que respeto) a ver si tienes el coraje de reconocer que llevar camisetas defendiendo a un palurdo como Rubianes es ridículo.
Una cosa es que pudieras defender que se exageró con él (aún lo entendería, porque demasiado caso se les hace; yo mismo ya me arrepiento de haberlo mentado) y otra es llevar una camiseta de un tío así, que es el equivalente izquierdista de un Le Pen, por fanático y maleducado.
5 de juliol, 2007 - 11:15 pm
Por cierto, Alejandro Caballero,
No necesitáis mi sueldo para hacer más campañas. Aún sigo alucinando con el despliegue económico de campaña de tu jefe Ballesteros…sólo faltaba que también me quisiérais hacer pagar a mi el impuesto revolucionario.
6 de juliol, 2007 - 3:52 pm
Xec… no hablo de campañas del PSC hablo de la JSC y te aseguro que nuestros medios son bastante escasos… más bien somos ricos en imaginación a la hora de plantear las campañas propias (de la JSC). Salud… Y nadie ha hablado de impuestos te he hablado de uso de nuestras siglas…
6 de juliol, 2007 - 3:54 pm
Yo no la llevó, te sirve eso… No tengo como líder ideologico a un actor… y comos siempre te digo, no coincido al 100% con todo lo que hace mi partido (PSC) o mi organización (JSC) pero como tu no debes coincidir en todo lo que dicen y hacen los líderes fantásticos de tu partido…
6 de juliol, 2007 - 5:04 pm
Alejandro Caballero,
Que teneis imaginación… ah sí, se me olvidaba, STOP A LA DRETA! uau! ¡Qué prodigio de imaginación!
6 de juliol, 2007 - 6:28 pm
Alejandro (Fernández, no Caballero, que no quiero decir que no seas un caballero), enhorabona, segons l’enquesta del Saló dels Penjats ets el poliítco jove més ben preparat amb 133 dels 256 votants, que vol dir un, un 52%.
Després ve el Fede Adan amb 68 vots i el 27%
i al a cua el Carles Castillo amb 35 Vots i el Sergi de los Ríos amb 20 vots.
Tal i com ja he dit al saló dels Penjats, és curiós que ni sumant els vots del d’esquerres superen al segón….
Però els dos ultimos gobernen, i els dos primers no…
Enhorabona
7 de juliol, 2007 - 1:37 am
ESPE JODE LO QUE SOMOS…
CON FIANZA….
ESPAÑA VA BIEN…
NO HABLEMOS DE LEMAS…
POR CIERTO PENSABA QUE HABLÁBAMOS DE TARRAGONA… LA CAMPAÑA STOP DRETA ESTA HECHA A NIVEL DE TODA CATALUÑA, NOSOTROS EN TARRAGONA TRABAJAMOS OTRO TIPO DE CAMPAÑAS… MÁS DE CERCANÍA…
Pero bueno si te divierte atacar a la JSC tal vez es que tengas que meterte con nosotros que es lo que te queda… sigue hablando de nosotros, a mi ya me va bien que alguien del PP hable mal de mi… quiere decir que tan mal no lo hacemos…
Salud…
7 de juliol, 2007 - 9:58 am
Alejandro Caballero,
El tiempo que dedico a hablar de las JSC es, con todos los respetos, el que dedico a contestarte en este blog; no seas tan creído hombre, que no te pega.
7 de juliol, 2007 - 7:00 pm
En todos los debates de la campaña tuviste unas palabritas hacia nosotros… o no te acuerdas… no solo en el bloc en cuanto puedes ya estas con la palabra socialista en la boca… si al final te va a gustar…
Saludos y buen finde…
7 de juliol, 2007 - 7:53 pm
Te equivocas Caballero: sólo os nombré un día para pedir un poquito de educación porque no había manera de que estuvieseis calladitos mientras hablaba. Por lo demás, como decía Cruyff, “estoy tranquilo porque os marcáis sólos”
7 de juliol, 2007 - 10:19 pm
Alejandro Fernández, felicitats pel reconeixement que has tingut a nivell de l’enquesta al saló dels penjats, com a polític jove amb més futur de Tarragona. Si valorem per numero de blogs el PP no es qui més blogs té, per tant la gent que t’ha votat ho ha fet de manera espontània, i en cap cas per cap tipus d’indicació de partit. Així que enhorabona.
Cada cop que et sento m’agraden més les teves intervencions, i molts cops després de sentir la teva brillant exposició, més d’un cop he pensat quina llàstima que estigui al PP . Ara només falta que aquesta sensibilitat teva i aquest sentit de la responsabilitat sigui transmesa als teus cuadres del PP a Madrid i entenguin que molts cops, donades les circumstàncies ser del PP a Catalunya té el seu mèrit.
8 de juliol, 2007 - 2:40 am
És normal que faci alussió a la vostra organització en un debat si no pareu de fer escandol i cridar com si estiguessiu a un camp de futbol, jo també us hagués dedicat unes parauletes. Una actitud així només desprestigia i embruta la imatge dels joves en la política.
Sou rics en imaginació alhora de fer campanyes propies? el cartellet que penjaveu no era massa imaginatiu, semblava la caratula d’una pel-lícula americana de sèrie B per adolescents.
I sobre el tema Rubianes, ja se’l ha vist molts cops per la tele i ja sabiem abans de que fes aquest comentari que de 2 paraules que diu, 3 son tacos. Per tant tampoc li donaria més importància de la que té. De totes formes la campanya anticatalana que es va fer quan l’estatut va ser extremadament dura i es normal que els seus comentaris fessin aplaudir a la gent i riure al presentador. Trobo més greu les declaracions del Mena que no pas les d’un actor, és o no?
Sigueu feliços.
8 de juliol, 2007 - 8:34 am
Doncs a mi el més original de la campanya tarragonia, em va semblar fer una col.lecta perquè comprar-li un bitllet d’AVE al ZP perque vingués a donar suport al Ballesteros. Si el gafe d’en ZP no hagués vingut, Ballesteros no hauria guanyat!!
8 de juliol, 2007 - 10:34 am
No va ser cap campanya anticatalana, va ser antiestatut, a veure quan deixeu d’embolcallar-vos en la senyera. Jo no veuria normal que ningú es cagués en la puta Catalunya i li riguessin la gracieta, mai.
8 de juliol, 2007 - 4:49 pm
La campanya contra l’estatut no va ser en cap cas una campanya contra Catalunya, sinó tot el contrari. Com que estimo Catalunya, no vull que aquesta estigui regida per un estatut tant intervencionista i fet des d’una visió ultraesquerrana.
9 de juliol, 2007 - 1:24 am
Que un General digui que si s’aprova l’Estatut l’exercit hauria d’actuar també és contra l’estatut i no contra Catalunya, oi? Si dieu que les eleccions al País Vasc no son lliures a Catalunya amb individus així tampoc crec que ho siguin. Però clar, ens embolcallem massa en la senyera.
Cal que recordi la campanya que feia el PP a Andalusia sobre l’estatut de Catalunya? Potser per tu, CLD, aquell anunci criticava argumentadament l’estatut (discrepo completament), era un anunci que roçava la catalanofòbia i no aportava cap mena de dada significativa sobre l’estatut. Tansols una suposada discriminació lingüística quan en l’anunci surten dues senyores comentant alarmades que a Catalunya es facin classes en català, i això a Andalusia per intentar esgarrapar vots. Ja ho he dit molts cops que el PP ha sacrificat Catalunya i és per això que tot i tenir gent molt ben preparada a Catalunya teniu un sostre molt baix. El que hauria de canviar és la direcció del partit a Madrid, tota aquesta carcundia: Zaplanas, Acebes, rajoys… que fa que a Catalunya us estigueu menjant els mocs podent ser un partit amb molta més força.
9 de juliol, 2007 - 8:20 am
Hola, jo només escric per saber si coneixeu la revista Chesterton, que fa uns mesos podeu trobar als quioscos i per recomanar-vos-la en cas que no l’hagueu fullejat. Molt interessant i crec que per a molta de la gent que freqüenta aquest blog, molt adequada. Salutacions.
Si la coneixeu, doneu-ne l’opinió!! Gràcies,
9 de juliol, 2007 - 11:09 am
Àlex:
Aquell General estava teledirigit pel Bono. Es jubilava i en darrer acte de servei al seu jefe va dir el que va dir. NO ERA CAP DIRIGENT DEL PP.
Per cert, continueu defensant l’Estatut, que va ser una trampa que us va parar el PSC i ZP (un Estatut que no serveix per res en finançament o infrastructures i sí per controlar la vida dels catalans) I SEREU ELS LÍDERS MORALS DE CATALUNYA PER TOTA LA VIDA, PERÒ DES DE L’OPOSICIÓ.
Crec que és l’exhibició de manca d’intel·ligència estratègica més brutal que he vist mai acceptar la retòrica discursiva dels vostres adversaris (el PSC) criticant el PP.
Felip Puig ha criticat més el PP que el PSC. I ells tan contents. I després a fer el ridícul al notari.
Els potencials socis del PSC CALLEN QUAN L’IBARRA O EL BONO DIUEN LES SEVES. Tenen ben clar qui són els seus adversaris electorals, CiU i PP.
En canvi CiU s’avergonyeix dels seus socis…i a l’oposició. És increïble
9 de juliol, 2007 - 9:49 pm
no entenc encara com ERC no va dona suport a Artur Mas, un pacte de dos partits catalans… i van fer a Montilla molt honorable, aixo seria bo que Alejandro es fes un tema no mes per aixo…
Y los socialistas que den cuenta a su electorado de pactar con un partido que quiere la autodeterminacion, claro que el idolatrado Alfonso Guerra dijo en su dia que para echar a la UCD del tan añorado Alfonso Suarez pactaria hasta con Herri Batasuna, o sea que como dicen DE CASTA LE VIENE AL GALGO….
9 de juliol, 2007 - 11:29 pm
Me gustaria que recordaramos todos los demócratas liberales y los que no lo son, a nuestro excompañero de NNGG Miguel Ángel Blanco, hoy martes 10 de julio de 2.007, 10 años despúes de su muerte a manos de los terroristas.
10 de juliol, 2007 - 6:17 pm
muy bien de la Torre, Alejandro te propongo una iniciativa y te ayudare en todo lo que pueda, si quieres nos movemos y creamos una plataforma para pedir una calle en tarragona con el nombre
MIGUEL ANGEL BLANCO!!!
10 de juliol, 2007 - 6:40 pm
No sólo asumo la propuesta sino que además haremos lo posible por llevarla a cabo.
10 de juliol, 2007 - 9:30 pm
grandísima idea joseptgn, sería una propuesta que NNGG va a suscribir
10 de juliol, 2007 - 10:21 pm
Un carrer dedicat a Miguel Ángel Blanco amb Esquerra a l’Ajuntament? Però si simpatitzen més amb…! Bé, no ho vull dir, perqué no m’agrada ofendre a ningú, i vull pensar que no seria just amb tots els seus votants i militants. Però crec que se m’enten. De tota manera, encara que ho veig difícil, m’agradaria que la idea de joseptgn arribés a tenir èxit.
10 de juliol, 2007 - 11:46 pm
Jo també crec que és una gran proposta Josep.
Realment, sembla mentida que ja faci 10 anys de la mort de Miguel Ángel, fa deu anys i ho recordo com si fos ahir.
11 de juliol, 2007 - 11:41 am
I tant joseptgn! Genial idea! Ya hablaremos de ella Quique de la Torre
11 de juliol, 2007 - 2:51 pm
Alejandro ya ves que funciona, cuando quieras montamos el tema, dime que pasos hay que seguir…
un abrazo.
P.D. si vienes por las fiestas de mi barrio este sabado avisame y tomamos algo
11 de juliol, 2007 - 3:07 pm
Josep,
Te llamaré para explicarte cómo lo vamos a hecer. Mañana al mediodía sale un entrevista en COPE que he grabado hoy en la que te nombro como impulsor de la iniciativa en este blog.
Este fin de semana me voy a una boda fuera de TGN y no estaré. Le daré tu tel. a algún concejal para que te llamen.
21 de agost, 2007 - 7:16 pm
¿si ud. como conseller tendria conocimiento de alguna irregularidad punible como pagos injustificados , cohecho , facilitacion de informacion privilegiada ect. ect. de algun compañero en el equipo de gobierno o resto de conseller , Ud. piensa que estaria en el deber de denunciarlo , bien a la autoridad competente o al resto de compañero del consitorio?
un saludo
21 de agost, 2007 - 11:52 pm
Hola Fernando,
Por supueso que debería hacerlo. Y no lo dudaría ni un momento. De hecho jamás lo he dudado. Y hasta aquí puedo leer….
12 de gener, 2008 - 1:34 pm
Ultimament m’agrada informa e opinar educadament a diferent blogs.
Per cert a un Blog Socialista, he deixat la meva opinió i ha aparegut el següent missatge
Se ha habilitado la moderación de comentarios. El autor del blog debe aprobar todos los comentarios.
Jo he alucinat per un tubo. Això es el talante democràtic que planteja Zapatero? És una vergonya, no deixen posar-hi comentaris, nomes explicaba educadament que a Catalunya la abstencio sera alta i que el PP pujaria,sembla que els blogs socialistas,estan gestionats per pesonas que critican a altres de antidemocratics i ell son els primers antidemocratics en grau superlatiu.
Demostra el nivell de sectarisme que existeix al PSC-PSOE , que pasa que si no fas comentaris favorables a queta opcio politica et fan fora?
Tenen molts blogs a la blogosfera socialista, simplement per dir que tenen molts blogs, i després la majoria estan morts
12 de gener, 2008 - 3:36 pm
Joan,
Totalment d’acord amb tu. Jo defenso moderar comntaris si es garanteix agilitat. Jo mai no he censurat cap comentari, però vaig decidir moderar comentaris per evitar convertir el meu bloc en “el corral de la pacheca”.
Però a canvi l’actualitzo sovint.
13 de gener, 2008 - 7:58 pm
Ciutadans normals de a peu i mileuristas com jo, no entenen com desprès de fer fora a Consellers de ERC al govern de Maragall, desprès tornin a pactar amb el PSC al Govern de Montilla.
L’administració Publica actual es caòtica
Els ciutadans hem perdut la Confiança i crec sicerament, que el índex d’abstenció serà molt elevat el ciutadà ja esta cansat de politiqueos i no veu sortida pel lloc. Es nomes una opinio
Algú ho podria explicar
Esperem que les persones que tenen idees comuns, col•laborin i continuïn treballen conjuntament per les idees que defensen i de bon rotllo i que els ideals es fonguin en un únic ideal per el be de tots.
Una abraçada,Alejandro, i Endavant!
13 de gener, 2008 - 9:04 pm
Joan,
T’agafo el missatge, tot i que no és gens senzill fer-ho realitat. Però pots estar ben convençut que jo ho intentaré!!!