EL VÍDEO DELS JOVES DEL PSOE
El coneixement d’algunes de les tècniques més elementals de la propaganda política ajuda molt a valorar amb una certa distància el ja cèlebre vídeo sociata: estigmatització, cosificació i voluntat de caricaturització d’un grup per aconseguir un objectiu vital: QUE ENS AVERGONYIM DE FORMAR PART DEL GRUP, o encara pitjor, que ens justifiquem amb frases tipus “bueno, però jo no porto Lacoste ni Ralph Lauren, ni sóc un pijo” A MÉS, AMB EL VÍDEO, RECONEIXEN SENSE ADONAR-SE QUE “EDUCACIÓN PARA LA CIUDADANÍA” ÉS L’ASSIGNATURA D’UN PARTIT, EL SEU I D’UNA IDEOLOGIA, LA “PROGRE”.
Durant dècades els progres han acusat la dreta de segregar la gent en funció de la seva aparença, d’apartar aquells que vesteixen “diferent” i donar per fet que eren uns drogoadictes o delinqüents per portar un look punk, hippie o el que sigui. I amb aquesta idea d’associar intolerència amb la dreta, es van llençar a la caça del vot més rebel i juvenil.
Uns quants anys després de la decepció dels somnis de llibertat del Maig del 68, són els progres els que exerceixen D’INQUISIDORS per l’aspecte extern. Des de la seva posició privilegiada COM A PARTIT DEL PODER (governen a Madrid, Barcelona i Tarragona) exerceixen d’autèntic “establishment” acomodat, una nova classe dirigent que ara persegueix i ridiculitza els “pijos” com fa 30 anys l’alta burguesia ho feia amb els rastafaris. És el mateix.
Per això, benvolguts amics, SER REBEL AVUI EN DIA ÉS SER DEL PP. SER REBEL AVUI EN DIA ÉS VESTIR DE PIJO, SENTIR COM ELS PODEROSOS ENS INTENTEN CARICATURITZAR AMB XORRADES.
¡¡¡¡¡QUE VIVAN LOS PIJOS!!!!
¡¡¡¡VIVA LA REVOLUCIÓN!!!!!
4 de octubre, 2007 - 8:27 pm
Alejandro,
Yo en la camiseta veo un cocodrilo no el logo de ninguna asociación juvenil.
Me parece un vídeo que demuestra un contraste entre lo que pretenden cierto sectores de la derecha española con el tema de EpC, y lo que defiende la Ley.
Esta claro que se exagera para que pueda apreciarse mejor la diferencia.
Això és el que ha dit el Caballero referint-se al vídeo…
Et sembla un bon vídeo que demostri el contrat REAL en la dispoaritat d’opinions respecte a l’Educació per la Ciutadania?
Salut!
4 de octubre, 2007 - 9:07 pm
I tots els progrepijos que viuen a municipis pijos que governen els pijos del PP i porten els fills lluny de la escola pública i a universitats mega pijes?
Em recorda la postal d’en Karl Marx mirant-se els treballadors de la fàbrica del papa des de la finestra de la direcció.
4 de octubre, 2007 - 9:19 pm
capità,
Evidentment, pensar que tothom que està en contra de l’assignatura EDUCACIÓN PARA LA PROGRESÍA s’assembla al paio idiota del vídeo és el reconeixement que no tenen més arguments que intentar OBLIGAR, fins i tot psicològicament, a acceptar aquest engendre educatiu que es suma a l’aprovat automàtic i moltes coses més en la cursa desenfrenada que l’esquerra porta per carregar-se el sistema educatiu.
La tècnica és brutal i per això ens l’hem de prendre a “cachondeo”: ridiculitzar el que pensa diferent enlloc de posar damunt la taula un debat constructiu sobre el que hi ha darrera l’assignatura.
Les societats més avançades, pacífiques i menys masclistes o racistes mai no ensenyen el seu codi moral (això és el que es feia amb Franco i la Formación del Espíritu Nacional, o amb la Cuba de Castro) sinó les més exigents en l’ensenyament de les disciplines clàssiques. És a dir, les societats més cultes.
Ni Kant, ni Hegel, ni tan sols Espinoza posaven codis a cumplir per a ésser “bons ciutadans” sinó que deixaven espais de reflexió lliure on l’individu es podia formar. Això és la filosofia i el llatí, i la LOGSE se’ls va carregar per considerra-les disciplines conservadores!!!
Clar, quan la gent llegeix més del compte…deixa de ser d’esquerres.
4 de octubre, 2007 - 10:16 pm
Y digo yo una cosa aunque ni soy ni trato con pijos (bueno ahora que lo pienso…): ¿Educación para la Ciudadanía debe “desechar” a los que son pijos?
Qué lástima que nadie pueda ver Intereconomía, el programa de El Gato Al Agua, está brindando un buen análisis sobre los mensajes subliminales estilo Enric Sopena (cuando estaba y está en RTVE), Acebes y Rajoy que aparecen unas milésimas de segundo cuando se pasan imágenes de Guantánamo…
Es verdaderamente bochornosa la actitud de juego sucio y a por todas del PSOE y hablaré un poco de ella.
El video, por lo demás, es otro ejemplo más de populismo del que el PP no sabe aprovecharse. En un país en que tiran más Jorge Javier y Javier Jorge con los tomates que Cifras y Letras, pues ya me diras si videos como ese no producen un gran efecto suculentamente mediático
4 de octubre, 2007 - 10:20 pm
el video es patético, demuestra una vez más los nervios que tienen en el psoe por que se huelen la derrota, haber que pasa ahora con prisa…. mirar el problema del que critica a los pijos es que quiere ser un pijo, yo personalmente visto siempre que puedo ropa de ralph lauren y me encanta, creo que aqui se confunde todo y eso de ser modernillo , ecologista ect… que le pregunten al teniente alcalde del ayto de reus el sr.paris…. que menudo marron tiene
4 de octubre, 2007 - 11:23 pm
Josep,
Así es, los pijos de verdad no están precisamente en el PP. Pero nosotros no nos dedicamos a hablar de sus pintas ni a reirnos de ellos para que cambien de partido o ideas.
4 de octubre, 2007 - 11:27 pm
Quique,
El video es una cagada en toda regla. Se han equivocado y han condenado la asignatura al sectarismo. Nadie que no sea un fanático del PSOE podrá ahora simpatizar con una asignatura de la que si discrepas eres un pio analfabeto.
Es el dóberman versión pijo. ni les sirvió entonces, ni les servirá ahora. Actúan como si el PP fuera un partido residual, cuándo le votaron 9.7 millones de personas en las elecciones más duras de nuestra historia.
4 de octubre, 2007 - 11:49 pm
Si aquest vídeo era la resposta a la campanya que han iniciat les NNGG; doncs què trist!
Val més que canviï el panorama polític actual perquè sembla ser que els futurs dirigents socialistes superen amb escreix exponencial l’inoperància de la generació actual (que no és poca).
Més que dramatitzar pel contingut, em sembla més trista la manera o el vídeo en si. Tot plegat bastant penós.
4 de octubre, 2007 - 11:54 pm
Efectivament Joan,
Més que dramatitzar el que s’ha de fer és ser conscient de les seves tècniques i riure una mica pensant com s’han fet l’hara-kiri carregant-se l’assignatura aquesta.
5 de octubre, 2007 - 12:16 am
A los ppijos ppepperos:
Los del PSoé oé oé oé… somos lo mejor del mundo; entre nuestras filas se encuentran personajes sublimes de la Analfebetización -nos oponemos a la burguesa Ilustración ya que es de personas cultivadas y carcas- como el Molt Honorable President Monteisla, Don José White, Alexander Poderoso Chevalier es Don Money (¿o monkey, donkey?), Petazetas el amiguete de la ETA que me la peta, Calderilla (ya que al ser un buen socialisto tiene poco dinero), ah, y se nos olvidaba mencionar a nuestra musa -aunque se parezca a una medusa- De la/lo Vogue:ese cuate, ese cutis, esa cuota. El resto de menestras… pues de todo tenemos en huerta benedictina -y por ende culta y refinada- pasamos de citarlas ya que no son nada populares -en sentido peyorativo- y posaron con pieles -¡horror!- a las puertas de esa casa humilde y pasiega conocida como la Moncloa (¿ca?) para la burguesa y de propiedad americana -y por ende capitalista- called (zabemos argo de inglé pá kojer buelos varatos kreados grazias a un gran estado socialista) Vogue.
Os queremos decir que sois unos pijos, y que el traje que alguna que otra vez de le ha visto a ZP en revistas del cuore… marca Hugo Boss es totalmente falso, sólo lo lleva para que le voten los que son de centro, porque los de izquierdas de verdad -los comunistas ojalá se integrasen en nuestro partido-, los socialistas que defendemos a los pobres, a los que fuman Celtas y Ducados (el resto son marcas caras y de clase social alta)… deciamos: los buenos y pacíficos -alguna vez se nos ha ido la mano contra esas sedes burguesas que teneis especulando por las ciudades contaminadoras que GOVERN-(propaganda subliminal)-ais- ya que es que provocais, por pijos y malgastadores. Nosotros únicamente compramos ropa de comercio justo, comemos productos ecológicos cultibados (¿es con v? no importa) en el huerto (creo que esta si lleva “h”) del tio Pepiño y… maldecimos que la gente pija invada los centros de las ciudades afeando las fachadas con pequeños comercios los cuales se enriquecen de la clase media-baja manipulada que por los anuncios que ponen entre los capítulos de las series americanas -eso de que todo el mundo ve C.S.I. es mentira-.
Por hoy nos hemos cansado de escribiros cosas de esas que se escriben para dar que hablar, como los vídeos que nos preparan nuestros papás -y mamás- del partido.
Nosotros apoyamos Educación para la Progresía -como apoyó el PSOE la dictadura de Primo de Rivera y a mucha honra- ya que así haremos a todos votantes socialistas, vestiremos todos de Cáritas y… nacionalizaremos las empresas como Ralph Lauren (algo bonito fabrican), La Martina (eso si que ya es de megaultraliberalpijos), Tommy, y… Zara, que seguro que siendo española va contra los intereses de los jóvenes socialistas, especialmente en Catalunya (eso de escribir casteyano y poner la Ñ es de derechas y manías de la RAE -¿qué es?- y los carcas de filología hispánica).
Sin más, ni menos… somos asín: queremos que la gente apruebe con 4 suspensos, así habrá muchos socialistas y todos sabran que Matrimonio no viene de Mater (¿latín o latón?), que la Igualdad es mejor que la Libertad, que la Mujer merece ser ministra por ser mujer y no por sus méritos, eso de que Esperanza Aguirre haya sido y sea la primera presidenta de comunidad autónoma en el Estado español… es mentira; si fuese presidenta por cuota quizá la respetariamos, pero… habiendo manipulado los votos de los que viven en Chueca… no.
Otro día más, suponemos.
Salú, RePÚBLICA y SOScialismo
5 de octubre, 2007 - 8:07 am
Bon dia!
Jo crec que com diu el Joan Güell, només cal comparar recentment les dues campanyes inicades per les joventuts dels dos principals partits d’aquest país. Mentre que en una busca el recolzament explícit a Espanya, al Rei, a la Constitució i als símbols del país, és a dir, és una campanya que busca unir al màxim nombre d’espanyols en la defensa d’Espanya com a tal, donat que uns tercers l’estan atacant constantment i des de tots els fronts, l’altra és una campanya que parteix de la divisió, entre els bons, llestos, guapos i guais socialistes, i els dolents, tontos, pijos i rancis de dretes. A partir d’aquí, qualsevol persona que es consideri mínimament seriosa i responsable ho té fàcil alhora de valorar com a mínim els plantejaments i objectius de cada campanya.
També estic d’acord, però, amb Enrique de la Torre en que una cosa és dirigir-se a persones mínimament instruïdes i amb certa responsabilitat i l’altra a persones que surten de classe d’estudiar Educación para la ciudadanía i se’n van a dinar veient Aquí hay Tomate. Per a tots aquests, evidentment, serà més efectiu, graciós, original i molón el vídeo del PSOE que plantejar-se que potser que ells estiguin tan bé com estan, és gràcies a que vivim en una democràcia, amb una Constitució i un ordenament jurídic que regula la convivència i a una sèrie d’elements essencials que sembla que ara estan en perill.
Tot i així, també sóc reticent a haver de baixar el nivell intel.lectual dels missatges polítics per arribar a més ciutadans com fa reiteradament el PSOE i acceptar d’aquesta manera que no hi ha sol.lució al pèssim model creat per Gran Hermano, Porca Misèria o Noche Hache - per posar tres exemples de la educació para la ciudadanía televisiva que no des d’aquest curs, sino des de fa ja molt de temps- que instrueix les noves generacions d’aquest país.
Salutacions a tots!
5 de octubre, 2007 - 9:03 am
Rafael Sánchez Ferlosio escribió hace un par de meses un artículo muy interesante en El País que tituló “Educar e instruir”. En el decía: “Los conocimientos que proporciona la instrucción, exentos de toda clase de orientaciones prácticas y juicios de valor, aparte de ser, precisamente, el resultado de unas ciencias que durante siglos se han esforzado por purificarse de toda la morralla de fines e intereses que las condicionaba -como la alquimia pudo trocarse en química cuando se liberó del designio de conseguir el oro, o la astrología se hizo astronomía cuando renunció a predecir el porvenir-, pueden ni deben, de ninguna manera, dejarse dirigir por ninguna finalidad educativa. A la postre resulta que es justamente el rostro absolutamente inexpresivo -sine ira et studio- del saber por el saber el que hace nacer en el sujeto, de su propia mente, la opinión y la conducta que la educación, a la manera de una trofalaxia, querría meterle en la boca ya masticadas y bien ensalivadas.”
En el dichoso vídeo, el chaval, ya crecidito, lo que pide a gritos es, precisamente, instrucción, no educación. El vídeo que promueve la nueva asignatura no aguanta el embate de cualquier reflexión que vaya más allá de lo risible que pueda resultar, y es un ejemplo paradigmático de cómo no hay que emplear nunca la ironía.
Saludos.
5 de octubre, 2007 - 11:20 am
Amigo E.
Poco que añadir a tu reflexión. Es que sencillamente me parece perfecta.
5 de octubre, 2007 - 4:49 pm
A mi em sembla un video molt desencertat, fet amb l’únic ànim de provocar i deixar en ridícul el partit rival. Hi ha moltes altres formes de posar en evidència els adversaris i no parlo perquè sigui ni del PSC ni del PP, que consti. Caure sempre en la ridiculització dels de l’altra banda de la trinxera és massa fàcil per un partit que, de moment, governa a Espanya (governar a Espanya no és el mateix que governar Espanya). En fi, el temps posa tothom al seu lloc i a vegades els errors i la burla senzilla es paguen.
5 de octubre, 2007 - 5:56 pm
La veritat el vídeo per mi deixa bastant que desitjar, si això es el millor que tenen, van arreglats.
Primer, perquè fan veure que el noi pijo i tontorron, suposadament de dretes, a més a més es un incult. I la noia suposadament d’esquerres es molt llesta, però a mi em sembla una mica al típic empollona repelent, de la clase, així que mireu triar per triar no sé quin dels dos es millor.
Massa massa no s’han esforçat amb aquest ditxos i lamentable video.
Em va agradar molt més el DVD confidencial .Cat de CIU, al menys no dèiem cap mentida i eren imatges reals., i que tantes critiques va rebre per part de PSOE i ERC.
5 de octubre, 2007 - 8:23 pm
Hola Alejandro,
Este video es un reflejo de lo que muchos venimos denunciando hace tiempo. Que nadie piense que esta manera de actuar es solo en según que circulos, tristemente es el dia a dia de muchos de estos “progres”.
A mi me han tachado de inculto, traidor, etc.. sencillamente por no estar alineado con ellos. Y es que como soy de barrio obrero, hijo de andaluces y luchar en varios frentes del movimiento asociativo de Tarragona ya tengo que tener el carnet de la rosa..
Es cierto que lo tuve y no me escondo, pero reaccioné hace ya más de cinco años y como sabes me ha costado muchos años de difamación, boicot y persecución (a mi y a toda mi familia) por parte de ALGUNOS de estos “superprogres”.
No quiero ir de progre, quiero hacer políticas progresistas.
Además, cada dia creo más en las personas y no en los carnets.
Admito que tengo muchos amigos dentro de su partido (curiosamente los que me han tratado más o menos), pero jamás he visto que puedan cambiar este estilo de hacer política.
Sinceramente, esto es lo que nos espera.. Del video extraigo varias conclusiones personales. La primera que estan nerviosillos. la segunda es que van sobrados y la tercera es que asusta ver que futuros dirigentes podemos tener.
Pero claro, no me hagais mucho caso. que no dejo de ser uno más de barrio…
Saludos.
5 de octubre, 2007 - 11:11 pm
Hola Quim
és veritat, la noia del vídeo és INSOPORTABLE, SOSTENIBLE, MULTICULTURAL I BIODEGRADABLE. QUIN HORROR!!!
En canvi, després de tres visionats més del vídeo, el noi em comença a caure bé, vés per on.
5 de octubre, 2007 - 11:14 pm
Hola Dani,
En tu caso el papel es otro. Tú eres para ellos un traidor a la causa y efectivamente, te ha tocado recibir lo tuyo por ello. Pero es bueno ver que te lo tomas con humor. Esa es siempre la victoria sobre el que intenta hundir al adversario.
5 de octubre, 2007 - 11:18 pm
Hola Òscar,
En política és molt important el sentit de l’humor, però com bé dius, res té a veure amb la burla gratuïta.
Introdueixes un matís que em fa reflexionar com és el de la persecució de l’oposició quan es governa. És una cosa que no entenc i que passa molt sovint a les files socialistes. Fins i tot el Ballesteros ha arribat a caure en tan sectari error i això que en general el tinc per una persona correcta i educada.
6 de octubre, 2007 - 1:09 am
Desde que digo que soy de derechas me siento un auténtico revolucionario, VIVA NUESTRA REVOLUCIÓN!
Es curioso que en youtube, donde he visto el vídeo los comentarios son del estilo de “a darle caña a estos fachas”, vaya con el intelecto socialista!
A parte de ser un video lamentable y sin gracia no se a cuenta de que viene. Me gustaría que Caballero me lo aclarara un poco.
6 de octubre, 2007 - 2:53 am
Alejandro,
Felicitats pel blog, demostres més valentia que la meva a l’escriure aquestes ratlles anònimes.
És evident que tú no t’asembles gens al pijo del PP, el teu pal és un altre. Dit per tú mateix al blog…
“Potser en el futur coneixeré aquest tipus de gent i aleshores podré tenir 100 tanques, però ara m’ho preparo tot amb el meu equip i les ganes de fer bé les coses”
Penós, quina alegria quan els coneixis, oi?, i que et posin les 100 tanques. No vull imaginar del que ets capaç si fas afirmacions públiques d’aquests tipus…..és alló tan “castizo” del “plumero”….
6 de octubre, 2007 - 9:28 am
Hola Antoni (el valent)
Com bé dius, el problema de tenir la valentia d’escriure tan sovint en un bloc és precisament que després venen els valents com tu i treuen de context una frase i la buiden del contingut irònic per concloure que jo tinc ganes de fer el mateix dels de les 100 tanques.
Doncs no, valent Antoni, la diferència es diu ètica i principis, perquè jo TAMBÉ HE GOVERNAT, SENSE CAP ADEVERTIMENT DE IL·LEGALITAT EN CAP DECISSIÓ PRESA i amb una campanya i una vida en general modesteta. No cal que esperis a veure què passa en el futur. Gent com Ricomà o jo mateix (hi han molts més que no són del PP evidentment) ja hem governat.
Per cert, “Antoni” els anònims als blocs tenen un problema: et sonen les sigles IP? La gent deixa de ser anònima
6 de octubre, 2007 - 9:30 am
Hola Cesc,
Sólo discrepo en una cosa: lo decía antes, tras unos cuántos visionados más me doy cuenta de que resulta mucho más repelente la cursilona esa vestida de Pipi Calzaslargas, que el pijillo hedonista y despreocupado.
6 de octubre, 2007 - 5:06 pm
Cesc, el vídeo esta editado por la JSE, no por la JSC. supongo que te sonara que la JSC y la JSE no somos la misma organización, estamos hermanados pero no “vivimos juntos”.
El vídeo se supone que va de la EpC, yo personalmente hubiera hecho otro tipo de vídeo, más explicativo y pedagógico, en que se remarcara la importancia de la asignatura y las mejoras educativas que supone su implantación en el sistema educativo. No creo que fuera el video más adecuado, aunque puedo entenderlo como respuesta a ciertas actitudes y exhibiciones de la “derecha” española.
Dicho esto, me sorprende la piel tan fina de algunos miembros de la “derecha”… sacan a un “pijo” inculto y con poco inteligencia (según sus repuestas) y todo el mundo ve a un militante de NNGG, si en ningún sitio lo dicen… el problema creo que lo tienen las personas que padecen complejos por su forma de vestir y de actuar… si vosotros os habéis sentido reflejado, creo que el problema lo tenéis vosotros…
En cuanto a mi, es que tampoco me veo reflejado por la chica, entre otros motivos por alguno que dice Alejandro F… simplemente: al que le pique que se rasque y al que no que eche unas risas.
Cesc, si te sirve la contestación lo doy por contestado y sino me mandas un mail, que estos días no estoy muy por la labor en cuanto a navegar por los blogs.
Salud.
Pd: si os sirve yo no lo he colgado…
6 de octubre, 2007 - 8:19 pm
Es verdad Caballero! La gente de NNGG, es decir los de derechas, mantenemos actitudes y exhibiciones de pasearnos por el mundo con el caballito y el cocodrilo con aire chulesco! Mira, me gusta llevar Lacoste y Ralph Lauren y estos me los pago yo (ya ves que el orgullo obrero lo puede sacar cualquiera) y sí, en NNGG abunda el caballito (pagado por muchos currantes) pero la ignorancia no.
Por cierto, en youtube si buscas “el respondón” te saldrá un vídeo con una chica sabionda y pizpireta y un holgazán inculto con la camiseta del Ché, bebiendose su “kalimotxo” y con un peinado para ultimar vuestro retrato a la perfección de idealistas de pelo grasiento. Ya ves lo fácil que es sacarse cuatro esterotipos del bolsillo, reirse y no aportar nada.
En cuanto a que nosotros nos vemos reflejados es normal siendo el PP el único partido que está en contra de EpC, ¿no crees? Es que hay tantos que se podrían dar por aludidos!
6 de octubre, 2007 - 8:44 pm
caballero el paquete que os va a meter el lacoste… jejeje de todas maneras bien por no colgarlo, ese video es un mega super chorrada….. y lo digo como hablaria un pijo… jejeje ya dije antes que muchas veces quien critica aun pijo es por que quiere serlo y no puede o no sabe serlo
7 de octubre, 2007 - 6:02 pm
Alejandro, no sé si algun membre del comite local de CDC de Tarragona, ja ho ha fet, pero et paso el comunicat de premsa de CDC davant dels greus fets ocorreguts ahir disbate abans del sopar de CDC del dia del militant:
El Comitè Executiu Local de CDC de Tarragona vol denunciar els lamentables fets ocorreguts el dissabte 6 d’octubre de 2007, a la porta d’accés al Fortí de la Reina, en el qual va tenir lloc un acte privat: el sopar del dia del militant. A l’exterior del restaurant s’hi van manifestar unes 200 persones, convocades per la Coordinadora d’Afectats per la revisió del Pla d’Ordenació Urbana Municipal (POUM). Tots els assistents al sopar –entre els quals es comptaven moltes persones d’edat avançada i algunes impedides físicament- van ser insultats, escarnits, difamats i alguns, a més a més, van rebre empentes, travetes i puntades de peu, sense que cap responsable de la convocatòria -com els senyors Santiago Blanco, responsable de la convocatòria de la manifestació, Josep Albert Castellví, membre de la junta gestora del moviment en contra del POUM, o la dirigent veïnal Elena Regidor, un dels membres de la candidatura socialista a les eleccions municipals, fes cap cosa per tallar la violència. El comportament indigne dels manifestants només es pot definir com de persones incíviques i propi d’energúmens.
Sort que el seny de les persones que van anar al sopar va ser molt més gran que la rauxa enfollida dels manifestants i van fer que suportessin sense immutar-se les contínues provocacions. D’altra manera potser s’hauria produït una batalla campal.
I mentrestant, què feia com a espectadora impassible la Guàrdia Urbana de Tarragona? Quines ordres tenia? Què van fer per prevenir els aldarulls? Per què hi havien quatre membres de la Guàrdia Urbana que s’ho miraven des de l’altre costat del carrer, a distància? Hi han proves de, com a mínim, dues trucades a la Guàrdia Urbana, la primera a les 13,30 h del migdia en què es demanava la seva presència a l’aparcament del Fortí de la Reina per tal de prevenir possibles aldarulls. L’altra trucada va tenir lloc durant la concentració violenta davant del Fortí de la Reina per tal de sol·licitar la intervenció de la Guàrdia Urbana per tallar els fets que estaven tenint lloc i que feien perillar la integritat física d’algunes persones com ara la del senyor Nadal; la resposta del propi cos de seguretat va ser que ja estaven presents al lloc dels disturbis.
Per últim, a la sortida del sopar molts cotxes estaven ratllats, abonyegats, amb retrovisors trencats, tal com si hagués passat una host de bàrbars.
Ara més que mai Convergència Democràtica de Catalunya vol subratllar la necessitat de preservar la llibertat d’opinió i de manifestació, elements bàsics d’una democràcia, i la seva més absoluta creença en què la via del civisme i el respecte a tothom és l’única via per solucionar els problemes.
No ens queda més que esperar una resposta contundent de l’Ajuntament i que l’alcalde Ballesteros depuri les responsabilitats corresponents.
Joaquim Amorós Le-Roux
President del Comitè Executiu Local de CDC de Tarragona
7 de octubre, 2007 - 6:37 pm
Hola Quim,
Em solidaritzo absolutament amb vosaltres i estic reflexionant sobre el que he d’escriure sobre la vergonya que heu patit. Les meves primeres declaracions al Diari de Tarragona han sigut per dir que veig una clara orientació política a la manifestació d’ahir, perquè no és normal que es culpi CiU d’una cosa que poden retirar encara. I QUE NOMÉS POT RETIRAR BALLESTEROS. I POT, QUE NO DIGUIN QUE NO.
I veient el perfil dels convocants QUE CURIOSAMENT NO LI DEMANEN A BALLESTEROS QUE EL RETIRI, NO PUC MÉS QUE SOSPITAR. Ja diré més coses.
12 de octubre, 2007 - 4:10 pm
Si l’ensenyament ha de ser una mera transmissió de coneixements, l’escola està abocada al fracàs. La formació passa inexorablement per la relació amb el professorat. Per a que existieixi una veritable introjecció dels coneixements, dels valors i dels interessos cal “admirar” i respectar el professor. Quan l’ensenyant és un simple “corre-ve-y-dile”, funcionari, que presenta informació, tal com si fos una plana web, els alumnes, conscients del lloc que ocupen, de la por dels governants en caure en el costat “dretà i feixista”, obvien les seves responsabilitats. Ara em va al cap el tema de la nena amb hijab de Girona. La Generalitat ha intervingut no deixant intervenir l’escola i ha creat precedents. Aquesta nena, l’any vinent, no voldrà que sigui un professor que li expliqui matemàtiques ni voldrà fer gimnàstica. La Generalitat girarà la cara i faré veure que no hi sent. Passa tan sovint….
No entenc com és que he canviat de tema….
12 de octubre, 2007 - 7:30 pm
Artur,
La LOGSE va deixar els professors sense poder davant dels consells escolars.No poden expulsar un alumne sense que els amics i els pares!!!! ho permetin en votació unànim del Consell.
La disciplina és feixista i aprendre de memòria neocon. Tractar de vostè al profe és nazi i posar notes falangista.
14 de octubre, 2007 - 8:21 pm
Pero no enteneu el que voliem??
El que voliem era que us donesiu compte, no de la manera de vestir, sino de les respostes que donava el noi. Aquestes respostes que segurament donaria molta gent del PP.
14 de octubre, 2007 - 9:31 pm
Hola Cristina,
El vostre problema és el de pensar que sou superiors a la resta.
El masclisme no té res a veure amb dretes i esquerres ( el Che era famós per les pallises que donava a la seva dona en públic) i l’homofòbia encara menys (que li preguntin al Borrell) i menys encara pensar que aquests problemes es poden solucionar amb l’assignatura d’EpC.
Però el pitjor de tot és que realment penseu que un partit de 10 milions de votants NOMÉS ESTÀ FORMAT per gent com el del vídeo. Seria molt fàcil fer una caricatura de vosaltres, però jo prefereixo intentar entrar en debat amb la gent que pensar que sou imbècils plens de prejudicis. Aquí rau la diferència. Si per defensar EpC només feu un vídeo…
14 de octubre, 2007 - 10:53 pm
Hola Alejandro,
Jo defenso EpC perque jo crec que aquesta Espanya necessita una mica mes d’educació i formació. Tampoc crec que nosaltres volguem ser superiors a la resta perque com ja saps nosaltres hem estat molt perseguits i no crec que ara volguem ser superiors a la resta.
Respecte el masclisme, el feminisme, l’homosexualitat… jo crec que es poden arreglar fent servir EpC ja que es tracta de formar a la ciutadania i trobar normal que dos nois o noies es donin la mà pel carrer o que una dona i un home poden fer les mateixes feines tant com domèstiques com laborals.
Pero es clar no es pot fer si no rebem suport polític, n’és un exemple molt clar quan el gobern va formar la llei que regulava els matrimonis homosexuals, els primers que vau sortir als carrers per rebujar una llei que intenta que hi hagi mes dret d’expressió vau ser vosaltres, a mes amb nens petits portan pancartes en contra d’aquesta llei que de ven segur no saben ni el que vol dir. Ah!! i sense oblidar els comentaris que va fer la Cope sobre aquesta llei, que per cert em vaig sentir molt ofesa.
Pero, tornant al tema de EpC, jo no nomes el defenso amb un video, tampoc crec que el mes important sigui de la manera com vestia el noi sino de la manera com responia.
Gràcies de totes maneres per contestar el meu comentari Alejandro.
15 de octubre, 2007 - 1:16 pm
Cristina,
Et repeteixo un fragment que li vaig deixar al Capità:
“Les societats més avançades, pacífiques i menys masclistes o racistes mai no ensenyen el seu codi moral (això és el que es feia amb Franco i la Formación del Espíritu Nacional, o amb la Cuba de Castro) sinó les més exigents en l’ensenyament de les disciplines clàssiques. És a dir, les societats més cultes.
Ni Kant, ni Hegel, ni tan sols Espinoza posaven codis a cumplir per a ésser “bons ciutadans” sinó que deixaven espais de reflexió lliure on l’individu es podia formar. Això és la filosofia i el llatí, i la LOGSE se’ls va carregar per considerra-les disciplines conservadores!!!
Insisteixo Cristina, el voluntarisme de pensar que una assignatura pot canviar conductes per sí mateixa sempre condueix a les dictadures del pensament. Masclisme, homofobia etc. mai desapareixeran del tot perquè aquesta utopia em recorda a la comunista que creia que l’ambició es podia suprimir de l’ésser humà com si fóssim robots.
No som robots. En tot cas, quan més culta és una societat menys conductes negatives té. I aquesta cultura no s’aconsegueix amb EpC, sinó potenciant l’humanisme i l’ensenyament en ciències al màxim nivell.
Gràcies a tu per entrar en el debat tot i no compartir criteris: és per això que vaig fer el bloc.
15 de octubre, 2007 - 4:58 pm
Jo crec que aquesta assignatura si que pot canviar conductes, sobretot si serveix (com es el cas) per formar i educar a la ciutadania.
Trobar allò “no comú” “comu” com l’homosexualitat, que la dona pugui fer les mateixes tasques que un home… és el que preten aquesta assignatura. Jo crec que com he dit en l’anterior comentari:
no es pot fer si no rebem suport polític, n’és un exemple molt clar quan el gobern va formar la llei que regulava els matrimonis homosexuals, els primers que vau sortir als carrers per rebujar una llei que intenta que hi hagi mes dret d’expressió vau ser vosaltres, a mes amb nens petits portan pancartes en contra d’aquesta llei que de ven segur no saben ni el que vol dir. Ah!! i sense oblidar els comentaris que va fer la Cope sobre aquesta llei, que per cert em vaig sentir molt ofesa.
Gràcies un altre cop
15 de octubre, 2007 - 5:51 pm
Cristina,
la COPE és una emissora privada que (sotmesa a la llei) té tot el dret del món a dir el que vulgui sobre qualsevol llei. Em sorpren que si tant us fa patir l’escolteu tant.
El PP és un partit polític que no forma part de la COPE (molts al PP han rebut crítiques a la cadena, des de gallardón a Aznar passant per Rato) Per tant jo no em dedico a comentar el que lliurement fa COPE, que no és el PP:
Continuant: per molt que un professor vingui a explicar les coses d’EpC, si el sistema educatiu no és bo i de màxima qualitat no serveix per res. o creus que com per art de màgia tothom es convertirà en una persona meravellosa? No pots ser tant il·lusa.
Finalment, nosaltres vam rebutjar el concepte matrimoni, que és un sacrament religiós per moltes persones i la coincidència de nom pot ofendre-les. Nosaltres defensem el que ha fet Tony Blair o Jospin a l’esquerra (quan va governar França) no dir-li matrimoni i sí “Unió civil de fet” per equiparar drets: recorda que el dret no és casar-te, sinó rebre pensió de viduïtat etc. Nosaltres ja portàvem al programa aquesta unió civil de fet. No calia que ZP busquès el conflicte. L’homofòbia no enten d’idelogies Cristina: Cuba continua sent l’únic país del món a banda dels islàmics on l’homosexualitat és un delicte i vas a la presó. Faries bé de criticar això entre els adoradors del Che i de Castro que tens a les teves files (jo conec uns quants) enlloc de criticar la suposada homofòbia del PP.
15 de octubre, 2007 - 6:33 pm
Per començar dir que jo la COPE la deixo opinar i en cap moment del meu altre comentari t’he dit que la COPE es la cadena de radio del PP.
Despres i tornant al EpC jo crec que desde l’escola es pot formar i educar a un/a nen/a ja que perque sino perque van a l’escola.
Finalment formular-te una pregunta o qüestió: perque dues persones del mateix sexe no poden formar MATRIMONI (es igual que per l’esglèsia o pel jutjat) i una Familia?????????
Perque ha de ser “unió civil de fet”??
Sí, jo entenc que l’homofòbia no entèn d’ideologies perque jo estic segura que de tants votants del meu partit PSC-PSOE no van estar d’acord amb aquesta llei, no sóc tan il·lusa!
Es per aquest motiu que m’ha sorpres el comentari que has fet sobre el matrimoni.
Per acabar no crec que el Sr. José Luís Rodríguez Zapatero (no ZP ja que ZP va ser un lema electoral) vulgui buscar polèmica dient que poden formar matrimoni dues parelles del mateix sexe.
15 de octubre, 2007 - 7:16 pm
Cristina,
les raons són evidents i ja les he explicat: si la qüestió important són els drets, quina importància té la paraula si sabem que per molts catòlics matrimoni més enllà del que digui la llei és un sacrament? Insisteixo, és el que va fer l’esquerra francesa i el que defensava fins i tot Felipe González. I no hauria provocat tant rebuig.
Per mi dues persones del mateix sexe poden fer el que els hi vingui de gust, excepte pensar que pel fet de ser-ho han d’ajustar les lleis al seu caprici. T’equivoques de persona si penses que a mi el tema dels gais em preocupa: la gran majoria porten tota la vida intentant fugir de les convencions socials conservadores i intentant fer vida sense que se’ls incomodi i ara surt el Zerolo fent carrera política (autoproclamant-se portaveu de TOTS els gais) amb allò dels drets mentre a Chueca el PP treu majoria absoluta. Em sembla que no s’entera de res l’home (això sí , la seva carrera sí li ha anat bé)
També t’he de dir Cristina i no tinc problema en fer autocrítica, que aquest tema el meu partit no el va portar bé i que va deixar una imatge homofòbica que no té res a veure amb la realitat, que no és una altra que la que mostren totes les enquestes: que el PP continua sent majoritari entre els homosexuals que creuen en la llibertat econòmica, que odien els impostos alts i volen tenir un alt nivell de vida.
15 de octubre, 2007 - 9:02 pm
T’equivoques nosaltres no hem ajustat ninguna llei per caprici.
16 de octubre, 2007 - 12:09 am
Una mica sí Cristina, perquè no tothom pensa igual dintre dels gais i s’ha venut que tothom pensa el mateix que Zerolo i això no és veritat. Zerolo va assenyalar amb el dit un diputat homosexual valencià del PP i li va dir traïdor. Aquest tipus de persecució i falta de llibertat en el si del propi col·lectiu que reclama més llibertat mai no la he entès.
26 de octubre, 2007 - 3:48 pm
PROVANT, PROVANT